Un articol despre cea mai buna instalatie gpl va fi contra trendului, prin simplul fapt ca nu voi lauda un anumit brand de producator si nici nu voi expune insuficientele altuia.Acum doresc, doar, sa explic in ce consta o instalatie de gaz si daca merita montajul uneia.

In decursul timpului am avut sansa sa testez diferite sisteme, care mai de care mai laudate pe internet sau chiar blamate, fara vina, dar, in pana la urma, am inteles ca nimic nu este nerezolvabil si cum sistemul este in mare parte modular, se pot gasi solutii.

Important este sa tineti minte ca cele mai noi instalatii GPL secventiale primesc valori si actioneaza in consecinta, de la sistemul de alimentare OE (cel original).

Absolut toate sistemele secventiale primesc semnalul injectoarelor de benzina ce se adapteaza (pana la un anumit punct) dupa coeficientii stabiliti de catre ECU (in principal sonda de oxigen aflata amonte catalizatorului).

Mai nou, unele instalatii, ce sunt capabile de auto-adaptabilitate, ofera un comfort inclusiv montatorilor, din aceasta cauza, probabil, au aparut montatori ce isi asuma un grad de extra garantie, conditionat de efectuarea reviziilor in acelasi service in care a fost efectuat montajul. Referitor la o asemenea situatie nu doresc sa fac analiza, unu pentru simplul fapt ca nu sunt contabil si doi pentru ca singurele certitudini pe care le cunosc sunt ca toate componentele trebuie sa functioneze perfect si montajul sa fie efectuat corect, iar ultima operatie, din pacate nu o pot garanta pentru toti montatorii.

Investitia initiala – amortizarea sistemului

 

Nu stiu altii cum sunt„, dar, in cazul meu, prima masina am vrut-o pe GPL.

Nu eram experimentat ca sofer, nu stiam de acvaplanare, dar un Daewoo Cielo cu instalatie GPL monopunct se preta minunat mie, pentru ca voiam sa conduc, si daca se putea IEFTIN. Analizand retrospectiv, ma gandesc ca nu am facut o alegere proasta, de aceea va invit sa va ganditi, macar la montajul unei asemenea instalatii.

Mentionez faptul ca, in cazul in care nu efectuati un rulaj minim lunar de aproximativ 1.000 km, amortizarea sistemului se va realiza intr-o perioada mai lunga.

 

In cazul in care ai capatat un interes fata de acest subiect, trebuie sa stii ca inainte de montaj este necesar sa iti cunosti masina.

Sunt multe de „daca” de rezolvat  si multe sunt blamate in ceea ce priveste o instalatie de gpl, insa cele mai des intalnite sunt urmatoarele:

daca nu ai caldura in masina, gazul nu se va vaporiza suficient si vei avea probleme la comutare cat si in mers la drumuri lungi

daca in mers in gol, motorul se accelereaza/sta supra-turat, probabil scapa vacuum iar dozajul nefiind efectuat optim, in consecinta, consumul va creste

daca sezisezi o ezitare a motorului la anumite turatii (sau efectiv rateuri) – poate sistemul de aprindere nu functioneaza corect, sau, mai grav, ai probleme la etanseitatea camerei de ardere, cum amestecul de aer-GPL este mai rezistiv fata de aer-benzina (vezi compozitie/cifra octanica) e foarte probabil sa intampini probleme la sistemele mentionate anterior cand rulezi pe GPL, dar nu si cand comuti pe benzina.

Calculeaza amortizarea instalatiei GPL

Calculeaza

Alegerea rezervorului de GPL – posibilitati de amplasare

 

Din pacate in aceasta sectiune, nu avem alte posibilitati decat cele pe care ni le ofera masina ta. Daca rulezi exclusiv urban – implicit rute scurte, poate e mai fezabil un rezervor cilindric de dimensiuni reduse. Daca doresti sa elimini roata de rezerva si sa o inlocuiesti cu altceva (un compresor/spray/o roata de dimensiuni mai mici) rezervorul poate fi montat acolo.

Cert este ca DA,  instalatia de GPL vine cu un surplus de extra masa/greutate si nu poate fie montanta decat in anumite zone – pentru siguranta ta.

Revizia sistemului de GPL si alte simptome intalnite

 

Trebuie sa intelegem ca GPL este un combustibil lichid aflat sub presine, trasportat de la poarta rafinariei pana la rezervorul tau in diverse rezervoare metalice de unde mai atrage diverse particule de pilitura de fier. Din aceasta cauza este recomandat ca revizia instalatiei sa fie efectuata la 10.000 – 15.000 de km, in functie de producator, desi nu este la fel de sensibila ca o instalatie DIESEL. Datorita impuritatilor impreuna cu o neglijare a reviziei instalatiei, componentele acesteia se pot defecta – cele mai frecvente defecte intalnite fiind la injectoarele de GPL si la senzori de presiune (ambele componente fiind necesare pentru o buna functionare a automobilului).

 

Din rezervor (dupa ce electrovalvele sunt deschise) este transferat catre reductor – vaporizator (sau catre des numitul „plaman”) unde, datorita faptului ca absoarbe caldura de la circuitul mic de incalzire al autovehiculului, poate vaporiza si reduce presiunea de lucru la una suficienta pentru ca injectoarele sau, respectiv, rampa de injectoare (in functie de instalatie) sa functioneze optim. In cazul in care sistemul de racire al motorului este obstructionat, acest lucru nu se mai poate efectua si automat apar neplaceri.

 

In incheiere nu pot sa adaug decat faptul ca, intr-adevar, se face o economie enorma prin montarea GPL (altfel flotele de distributie sau taxiurile nu ar fi optat pentru asa ceva) cu conditia de a avea grija de masina si de a o intretine, indiferent de cati kilometrii se parcurg.
Inteleg perfect cum este situatia atunci cand ai o problema cu masina, acesta fiind motivul secundar pentru care m-am apucat de aceasta meserie, principalul fiind acela ca imi plac, iar in cazul in care doresti o cea mai buna instalatie gpl, pot sa te asigur ca voi face tot ce imi sta in putina sa iti ofer solutia pe care  as alege-o eu, daca eram in locul tau.

Solicita oferta

Contact